[nepal] Trekking. Dzień 3. Kinja – Junbesi

12 października 2007.
Kinja /1600m/ – Junbesi /2670m/

Wczesna pobudka. Od razu spodziewana niespodzianka. Leje. Gospodarz, wiedząc już o mojej zgubie, przynosi mi wielki niebieski wór foliowy. Nacina po dłuższym boku i już mam kurtkę przeciwdeszczową, trzeba ją tylko cały czas trzymać rękoma. Patrząc się na wszystkich tragarzy, widzę, że wszyscy mają ten sam model płaszcza 😉 Od razu nazywam go szerpatex. Jak pokazała późniejsza praktyka nie ma nic lepszego na chodzenie w monsunowym deszczu. Koszt niewielki – jakieś 100 rupii. Ruszamy. Pół dnia odpoczynku i brak plecaka działają cuda. Idzie się nadspodziewanie dobrze.
W pewnym momencie miejscowy tragarz, ktorych po drodze mijaliśmy dziesiątki, doskoczył do mnie, a po chwili coś odrzucił w krzaki. Dopiero po chwili wytłumaczono mi, że miałem piękną pijawkę, która wgryzła mi się w łydkę. Faktycznie, została na nodze krwista plama. Tak oto zaliczyłem pierwszą i jak się okazało ostatnią pijawkę, które to są wielką plagą tych terenów w czasie monsunu. Rana później jątrzyła się przez kolejne dwa tygodnie.
W niecałe siedem godzin podchodzę te 2 kilometry w górę i jestem na przełęczy Lamjura, która liczy sobie 3550 metrów. Deszcz nie przestaje padać, a pod przełęczą bardziej już sypało śniegiem. Zimno. Nawet bardzo.
Humor poprawił mi się na tyle, że nawet wyciągam aparat.

Żegnam się z moim szerpą, biorę plecak i szybko zaczynam schodzić. Jeszcze kilka godzin marszu mi zostało, chciałbym zdążyć przed nocą. Schodzę bardzo szybko, droga całkiem prosta, praktycznie bez podejść. W końcu, gdy już zaczyna się zmierzchać, dochodzę do Junbesi. Znajduje Janka a po chwili Rafała. Wyglądaja na mocno zdziwionych, że tu dziś doszedłem. Podzielm ich zdziwienie 😉 W sumie zrobiłem półtora dnia w jeden. Niestety Anka musiała dziś zrezygnować z dalszego treku z przyczyn zdrowotnych. Była juz w drodze w doliny, do miejscowości skąd będzie mogła wrócić samolotem do Kathmandu. I w ten sposób zostaliśmy we trzech.
Dziś było ok 18 kilometrów, podejść 2050 metrów, zejść 1000 metrów.