[nepal] Trekking. Dzień 4. Junbesi – Nuntala

13 paźdizernika 2007
Junbesi /2670m/ – Nuntala /1900m/

Rankiem ruszyliśmy przyjemną ścieżką, delikatnie idącą w górę, ładnie obchodzącą wielką górę.

Szło się całkiem nieźle, biorąc pod uwagę wczorajszy dzień. Doszliśmy do Everest View Lodge. Przy dobrej pogodzie po raz pierwszy można tu ujrzeć największą górę świata. Pogoda jednak miała cechy stabilności. Czyli wciąż chmury. Choć i tak było lepiej, bo nie padało.

Szlak dalej prowadził trawersem i mogliśmy podziwiać piękne widoki na wioskę Ringmo i leżącą nad nią przełęczą Traksindo La. Wszystko fajnie, ale to co widzieliśmy znajdowało się po drugiej stronie doliny. Aby tam dojść, tradycyjnie trzeba było zejść kilkaset metrów w dół. Ech…

Po kilku godzinach doszliśmy na przełęcz Traksindo La /2960m/. Troszkę poniżej znajdował się klasztor buddyjski. Teraz przed nami było 1,5 kilometra w dół.

Zatrzymaliśmy się na nocleg troche poniżej wioski Nuntala /Manidingma/.

Dziś około 18-19 kilometrów, 1000 metrów górę i 1800 metrów w dół.